Zapraszam na nową domenę: KulinarnePrzeboje.pl

Domowa pizza: ciasto na pizzę jak z pizzerii - przepis podstawowy / Hausgemachte Pizza - das Grundrezept

Pizza jest potrawą kuchni włoskiej, obecnie szeroko rozpowszechnioną na całym świecie i zaliczaną do dań typu fast food. W wersji podstawowej jest to płaski placek z wytrawnego ciasta makaronowego; znacznie później zaczęto także używać ciasta drożdżowego (focaccia). Pizza pieczona jest w bardzo mocno nagrzanym piecu.




Podejrzewa się, że pizzę piekli już starożytni Grecy. Były to płaskie chleby posmarowane oliwą, czosnkiem i posypane ziołami. Z Grecji (ok. 500 p.n.e.) trafiły do starożytnego Rzymu. Po sprowadzeniu do Europy pomidorów, w XVII-wiecznym Neapolu do pizzy zaczęto nieodłącznie stosować sos pomidorowy (przepis).

Pierwsza współczesna pizza prawdopodobnie powstała w 1889, kiedy to Neapol odwiedziła królowa Włoch Małgorzata Sabaudzka wraz z mężem (Margherita i Umberto di Savoia). Tamtejszy piekarz,  Raffaele Esposito, przygotował na jej cześć specjalną potrawę, w której podstawowe składniki miały reprezentować barwy narodowe Włoch. Były to: pomidory, ser mozzarella i bazylia. Danie nazwano pizzą, a jej odmianę z wyżej wymienionymi składnikami nazwano Margherita i do dziś jest to nazwa najpopularniejszej i najprostszej wersji pizzy.




Składniki na ciasto (spód) do pizzy (2 spody o średnicy ok.30cm):
  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 1 łyżeczka soli
  • przyprawy do smaku (oregano, bazylia i słodka papryka)
  • 1 szklanka wody
  • 50g świeżych drożdży
  • 3 łyżeczki oliwy z oliwek lub oleju
  • odrobina cukru 
  • sos pomidorowy (przepis)



Wykonanie:
  1. Suche składniki dokładnie mieszamy. 
  2. Drożdże zalawamy ciepłą wodą, olejem i cukrem. Odstawiamy do wyrośnięcia.
  3. Gotowy płyn wlewamy do mąki i mieszam najpierw łyżką, potem zagniatamy ręką. 
  4. Ciasto odstawiamy pod przykryciem do wyrośnięcia na ok. 30 minut. 
  5. Rozgrzać piekarnik do 250 st. C.
  6. Na papierze do pieczenia  uformować z gotowego ciasta placki. Wychodzą dwie cienkie pizze o średnicy 30cm.
  7. Posmarować spody sosem pomidorowym (przepis na sos) . Można już w tym momencie nałożyć na wierzch pizzy swoje ulubione składniki.
  8. Piec ok. 7-10 minut.
  9. Polecam również przepis na pyszne, chrupiące ciasto na pizzę: Ciasto chlebowe na pizze - najlepszy przepis na pizzę!
  10. Polecam również kamień do pieczenia pizzy - tutaj KLIK 


Zobacz również przepisy na inne pizze:

Pizza Margherita
Pizza Capricciosa
Puszysta pizza - przepis na ciasto na puszystą pizzę jak z pizzerii
Pizza na puszystym cieście z mozzarellą, szynką szwarcwaldzką, oliwkami, pomidorkami koktajlowymi i rukolą


Jeśli zasmakowało Ci to ciasto na pizzę, bądź byś coś zmienił/a - to podziel się swoją opinią w komentarzu poniżej! :)


Jeśli ten post okazał Ci się przydatny, bądź to danie wpadło Ci w oko - miło mi będzie jeśli polubisz bloga oraz klikniesz +1 Google. Z góry dziękuję! ;-)



173 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Moje ciasto jest już w piekarniku od 40 minut i jest jeszcze surowe, dlaczego ?

      Usuń
    2. W 250st. C przez 40 minut, to ciasto już by nawet się spaliło. Może temp. została ustawiona za niska.

      Usuń
    3. Zrobiliśmy wszystko krok po kroku,zero modyfikacji i wyszły pizze rewelacyjnie..

      Usuń
    4. Dokładnie, bo wiesz co jesz. Ciekawy pomysł z dodaniem ziół do ciasta. Muszę spróbować.

      Usuń
    5. Nie cierpię domowej pizzy

      Usuń
    6. najlepsza pizza jaką jadłem w życiu!!!!!!!!

      Usuń
    7. Robiłam ją kilka tygodni temu. Bardzo pasują mi te zioła w cieście, ale dość długo się piekła mimo, że ciasto było cienko rozwałkowane.

      Usuń
    8. Włącz piekarnik

      Usuń
    9. a mi wyszło jakies twarde po upieczeniu...macie na to jakąś radę?

      Usuń
    10. Może za długo piekłeś/aś? czas pieczenia w dużej mierze zależy od mocy piekarnika i od tego jak bardzo cienko jest rozwałkowane ciasto.

      Usuń
    11. Dokladnie jak u pierwszej osoby...sledzilam recepte krok po kroku i ciasto surowe...a po pol godziny to cala reszta juz spalona...

      Usuń
    12. A w jakiej temperaturze piekłaś? Dużo zależy od mocy piekarnika, więc może lepszym rozwiązaniem dla Ciebie będzie wcześniejsze podpieczenie spodu, a potem dorzucenie pozostałych składników i pieczenie do momentu rozpuszczenia się sera.

      Usuń
  2. a to nie wiedziałam, że pizza występowała na takim cieście, chyba z ciekawości wypróbuję taką wersję:)

    OdpowiedzUsuń
  3. lubię takie spotkania z ziomeczkami i robienie wspólnej pizzy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. mmm :) nie ma to jak domowa pizza. To ciasto wygląda na dobre, bo cieniutki! Pozdrawiam, Asia

    OdpowiedzUsuń
  5. yummy! narobiłaś mi smaka na pizzę:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Najlepsze ciasto jakie kiedykolwiek jadłam :) Mój facet nie chciał uwierzyć, że to domowa pizza. Ciasto chrupiące i nie ugina się gdy podniosę kawałek :)Zrobiłam z sosem, pomidorami, mozzarellą i bazylią.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To się bardzo cieszę i polecam się na przyszłość! ;-)

      Usuń
  7. nie ma to jak dobre domowe ciasto na pizzę!

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam pizze, ale zawsze robię ją tak by jak najmniej przypominała typowego fast food'a:)
    Musze wypróbować twój przepis!

    OdpowiedzUsuń
  9. Piecze sie :P u mnie

    OdpowiedzUsuń
  10. hej ! właśnie zjadlam pizze wykonaną z tego przepisu na ciasto i jest super! pizza jak z prawdziwej pizzeri, POLECAM !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że smakowało i polecam się na przyszłość :)

      Usuń
  11. ja dziś zrobiłam to na grubym cieście z tym że dałam połowę składników na jedną średnią pizzę i w tym pół szklanki żytniej mąki, miałam ketchup do pizzy i nie miałam mozarelli, tylko zwykły morski ser starłam, na to szynka mmmmmmmmmm.... Wcześniej robiłam pizzę z ciasta makaronowego neapolitana bez drożdży i nie mogę się zdecydować co lepsze, pizza domowa jest znakomita zawsze:D

    OdpowiedzUsuń
  12. no to babeczka się popisała :) Dzięki za megaaa fajny przepis!

    OdpowiedzUsuń
  13. a ile te drożdże mają rosnąć? :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest chwila :) Jak ładnie zaczną się pienić i podejdą do góry to jest ok :) - z jakieś 5 minut, góra 10 ;)

      Usuń
  14. czy takie ciasto da się przygotować wcześniej? rozwałkować na blasze i włożyć do lodówki (żeby nie robić w kuchni na imprezie) a potem tylko siup składniki i do pieca?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można, ale lepiej je rozwałkować, ułożyć na blaszce i przykryć ściereczką, by mogło jeszcze się 'napuszyć' ;-)

      Usuń
  15. Ta pizza jest świetna!Właśnie jem :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja muszę piec około 25 minut żeby ciasto nie było surowe w środku...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ustawiłeś/aś na 250C? bo 25minut w 250C to trochę długo ;)

      Usuń
    2. A ja mam drożdże suche wiec ile mam dodac

      Usuń
  17. właśnie robię :) czekam aż drożdże wyrosną - zdam relację jak wyszła :) ślinka mi już leci

    OdpowiedzUsuń
  18. dziś robie pizzę! :D az mi ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Wyszła super, dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  20. Udało się :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Czy trzy szklanki mąki w zupełności wystarczy? Ponieważ nie wiem czemu ale ciasto wyszło mi bardzo rzadkie ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak , 3 szklanki. Początkowo ciasto się lepi, ale z czasem wyrabiania robi się plastyczne i idealne do wałkowania. Ewentualnie możesz je troszeczkę podsypać mąką.

      Usuń
  22. Piecze się wygląda wspaniale . Przygotowanie bez rzadnych problemow:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Juz upieczona. Powiem jedno probowalam wiele przepisow ale zdecydowanie na tym przystane. Dziekuje jest pyszna:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To się bardzo cieszę, że przepis przypadł do gustu :)

      Usuń
  24. Ile czasu mają rosnąć drożdże ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest chwila :) Jak ładnie zaczną się pienić i podejdą do góry to jest ok :) - z jakieś 5 minut :)

      Usuń
  25. Taka sobie lepsze jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To podziel się przepisem, chętnie wszyscy skorzystamy :)

      Usuń
  26. Cudowny przepis na przepyszną pizze :) .

    OdpowiedzUsuń
  27. super,dla mnie świetna!

    OdpowiedzUsuń
  28. Bez problemu rosną drożdże bez mleka??

    OdpowiedzUsuń
  29. Bez problemu rosną drożdże bez mleka??

    OdpowiedzUsuń
  30. Wczoraj wypróbowałam ten przepis na ciasto- REWELACJA ! Gorąco polecam każdemu ;) Nie dość, że bardzo łatwe wykonanie to jeszcze efekt końcowy pozytywnie zaskakuje :) Mój chłopak i mama stwierdzili, że pizza smakuje lepiej niż pizzerii :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. powiedzieli tak żeby nie było Ci smutno

      Usuń
  31. PORAŻKA :( są te wszystkie pizze z pizzerii. Niech lepiej przyjdą do Ciebie na szkolenie :) pychaaaaa

    OdpowiedzUsuń
  32. a ja chyba coś nie tak zrobiłem bo już godzina i ciasto nie rośnie i dalej jest glut

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może drożdże nie były świeże albo zalałeś zbyt gorącą wodą? Powinna ona mieć ok. 40C.

      Usuń
  33. tak chyba zrobiłem z tą wodom następnym razem będzie lepiej

    OdpowiedzUsuń
  34. Pyszna, polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Mi też wyszła świetnie wg. tego przepisu, choć podany czas pieczenia jest zbyt krótki. Moja pizza była optymalna po ok. 12 minutach.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W dużej mierze czas pieczenia zależy też od mocy piekarnika :)

      Usuń
  36. Świetne ciasto, najlepsza pizza jaką jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Zarówno przepis na ciasto jak i przepis na sos do pizzy są rewelacyjne. Ja dodaję odrobinę więcej soli do ciasta, ale to kwestia smaku. POLECAM:)

    OdpowiedzUsuń
  38. Genialnie pyszna :):) Wczoraj jedna zjedzona, dziś robimy drugą z pozostałej części ciasta. Bardzo dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Genialnie pyszna :) Wczoraj jedna została zjedzona, dziś robimy drugą, z pozostałej części ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  40. SŁODKA BABECZKO fenomenalna pizza:). Dziękuję:). Wszyscy zajadali, aż im się uszy trzęsły:D. Jutro powtórka z "rozrywki";);D. Pozdrawiam:).

    OdpowiedzUsuń
  41. SŁODKA BABECZKO fenomenalna pizza:). Dziękuję:). Wszyscy zajadali, aż im się uszy trzęsły:D. Jutro powtórka z "rozrywki";);D. Pozdrawiam:).

    OdpowiedzUsuń
  42. ile cukru i oleju należy dodać do drożdży?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak podane wyżej w przepisie (przy składnikach): szczypta cukru i 3 łyżeczki oleju lub oliwy

      Usuń
  43. Pizza rewelacyjna! 100 razy lepsza niż z pizzerni..... Polecam:)

    OdpowiedzUsuń
  44. Ten przepis jest fenomenalny ! Uwierzcie, że ciężko jest mi dogodzić jeżeli chodzi o pizzę, ale od teraz nie muszę już szukać innego przepisu. Będę polecał przepis jak tylko się da.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  45. no no moja w piecu :) już nie mogę się doczekać :)

    OdpowiedzUsuń
  46. a mi nie rosną drożdże , dałam je , ciepłą wodę , olej ,cukier wymieszałam odstawiłam i czekam już 4 podejście i nic ... ;((((

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. woda nie była za gorąca? powinna mieć ok. 40C. drożdże były świeże? Na próbę możesz dodać rozczyn do mąki,bo może mimo wszystko ciasto podwoi swoją objętość i będzie OK :)

      Usuń
  47. pizza jest kiepska a tobie brakuje seksu kobieto

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najwidoczniej wszystkim powyżej również brakuje seksu, skoro pizza im smakowała :)
      Na szczęście możemy liczyć na 'Anonima', który zadba o przyrost naturalny w naszym kraju :)

      Usuń
    2. Pan Anonim - geniusz hejtu.
      A Pizza znakomita !! :)

      Usuń
  48. Ciasto rewelacyjne, dzięki z przepis. Zachwyt w oczach dziecka po zjedzeniu pizzy ... bezcenne. :) Pozdrawiam Dafne

    OdpowiedzUsuń
  49. Jak nakładać pizze na papier i forme? Ja ostatnio nakładałam palcami, ale sprawiało to trudność bo była bardzo lepka i nierównomiernie się nakładała.

    OdpowiedzUsuń
  50. Świetny przepis! Do tej pory bałem się sam robić ciasta (nawet tak nieskomplikowane jak na pizzę), gdyż moja wiedza o nich jest zerowa i korzystałem ze specyfików z torebki. Jak się okazuje, strach ma wielkie oczy, moje pierwsze ciasto własnej roboty według powyższego przepisu wyszło wspaniałe, bardzo puszyste i chyba nawet lepsze niż w pizzerii. Dziękuję, Słodka Babeczko :)

    OdpowiedzUsuń
  51. Robimy już drugi raz! Jest przepyszna!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  52. Pizza wyszła rewelacyjna, wszystkim smakowała. Najlepszy przepis jaki miałam. Polecam wszystkim.

    OdpowiedzUsuń
  53. Ciasto bomba ;D polecam

    OdpowiedzUsuń
  54. A co zrobić, zeby pizza była na grubszym spodzie? Bo mój mąz woli właśnie taką na grubszym spodzie.

    OdpowiedzUsuń
  55. jak zrobic puszysty, grubszy spod do pizzy???????????? prosze o pomoc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę, tu jest przepis na puszystą: http://kulinarneprzeboje.blogspot.com/2013/03/domowa-pizza-puszysta-pizza-przepis-na.html

      a tutaj znajdzie Pani przepis na równie pyszny spód do pizzy - wystarczy zamiast na 2 blaszki, wyłożyć ciasto na jedną, by powstał gruby, puszysty spód: http://kulinarneprzeboje.blogspot.com/2013/10/ciasto-chlebowe-na-pizze-najlepszy.html

      Usuń
  56. witam ! A piekl kto z Was pizze w prodizu? nie mam piekarnika a mam ochote na pizze na tym zachwalanym ciescie :-) chce zrobic niespodzianke rodzince. :-)

    OdpowiedzUsuń
  57. jest ohydne, jak wy możecie to jeść? w dupę se to wsadź

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kultura obowiązuje nawet w blogosferze i swoje odczucia można wyrażać w bardziej estetycznej formie, mniej wulgarnej ;-)

      Usuń
  58. Pozostałe ciasto na drugi spòd pizzy ,mozna zamrozic?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Surowego ciasta jeszcze nie mroziła, chociaż teoretycznie można. Osobiście zawsze podpiekam blaty ciasta i wtedy je mrożę ;-)

      Usuń
  59. Właśnie wypróbowałam! Fantastyczne. Dziękujemy :)

    OdpowiedzUsuń
  60. Przepis rewelacyjny.

    OdpowiedzUsuń
  61. Przed chwilą zrobilam taką pizzę, wyszła cudownie. Polecam

    OdpowiedzUsuń
  62. ile wody dolać do drożdży?

    OdpowiedzUsuń
  63. Tak jak podane jest przy składnikach, czyli 1 szklanka ciepłej wody ;-)

    OdpowiedzUsuń
  64. ciasto wyszło super na prawde tylko za mocno czuć było drożdże w smaku ale myśle że da się coś z tym zrobić :)Poza tym wszystko super,extra przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  65. muszę tą pizzę zrobić dzięki za przepis;)

    OdpowiedzUsuń
  66. Pizza wyszła przepysznie, rodzina zachwycona! :D Dzięki wielkie! <3

    OdpowiedzUsuń
  67. za ok 2 godz zabieram się do roboty jak wyjdzie dam znać:) 3mac kciuki

    OdpowiedzUsuń
  68. Ja eksperymentuje z ciastem o wielu lat. Generalnie zawsze robie podobnie, ale nie ustaje w dalszych poszukiwaniach.
    W jednym z ostatnich odcinków TopChefa (Polsat) pierwsza część programu poświęcona była pizzy. Od razu, było widać ze to ciasto uprzednio przygotowane przez fachowca było „luźniejsze”. Wspominał ten człowiek, że ciasto musi ok. 20h „garować”. Jak zrozumiałem chodzi o wyrastanie w garnku. Nie mówił tylko, czy ma znaczenie czy taki gar ma stać w lodówce, czy nie. Próbowałeś/próbowałaś z takim odstawieniem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie oglądałam tego odcinka, więc nie wiem co mieli na myśli dokładnie. Poza tym u mnie na pomorzu (a może bardziej w mojej rodzinie) zwykło się mówić 'garować' , gdy miało się na myśli leżenie w ciepłym miejscu ;-) tak więc może chodziło im o pozostawienie ciasta w ciepłym miejscu na te 20h. Osobiście kiedyś robiłam ciasto taką metoda, w której pozostawiałam ciasto na noc, ale jakoś specjalnie nie podbiło mojego serca. Obecnie jestem na etapie zafascynowania pizzą z tego przepisu: http://kulinarneprzeboje.blogspot.com/2013/10/ciasto-chlebowe-na-pizze-najlepszy.html

      Usuń
    2. A propos trzymania ciasta w lodówce, to wiem, że robią tak właśnie kucharze z pizzerii Mąka i Woda ;-) Spowalnia to prawdopodobnie proces rośnięcia drożdży, tworzy się więcej pęcherzyków itp itd ;)

      Usuń
  69. Witam zaje.....................ista pizza myślałem że może być lipa ale dużaaaaa pomyłka ja zrobiłem w kwadracie jest OK!!!!!!!!!! pozd szefową :):) ciasto supcio mniam mniam :):)

    OdpowiedzUsuń
  70. Potwierdzam.... bardzo dobre ciasto :) Od dzisiaj już nie kupuję tylko będę robił sam - taniej i smaczniej :)

    OdpowiedzUsuń
  71. ciasto wyśmienite,dzięki bardzo za przepis.pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  72. Dzisiaj zrobiłam bez oddzielania na dwie części, wzięłam mały kawałek i już nie mogłam :D
    Bardzo fajny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  73. Przed chwilą skonsumowałem z rodziną :) nie został ani jeden kawałek ! Wyśmienita w smaku. Genialny przepis :) dzięki wielkie :) to drugie danie Włoskie które mi dobrze wyszło. Żeby się nie chwalić :D przyrządzam wyśmienitą Lazanie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  74. potwierdzam pizza mistrzowska dzięki za przepis :*

    OdpowiedzUsuń
  75. potwierdzam przepis mistrzowski. Super pizza dzięki za przepis :*

    OdpowiedzUsuń
  76. jakieś brzydkie te ciasto hehe

    OdpowiedzUsuń
  77. Hej! dziś zrobiłam pizze z tego przepisu :) wyszła naprawdę świetna! Ciasto pychaaaa, jeżeli chodzi o drożdże to nie czekałam aż wyrosną, tylko rozpuściłam je w ciepłej wodzie z dodatkiem cukru i oliwy i od razu dodałam do mąki.
    Polecam przepis :D

    OdpowiedzUsuń
  78. Hej. Zrobiłam imprezę urodzinową w roli głównej z domową pizzą. Ciasto rewelacja. Każdy dostał surowy krążek ciasta, przeróżne składniki podałam osobno na stole, każdy komponował swoją własną pizze wg uznania. Goście byli zachwyceni smakiem, a przy okazji była super zabawa. Polecam wszystkim tego typu impreze:) Autorowi dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  79. Pizza pyszna, ciasto rewelacyjne! Moja rodzina zachwycona :)
    Dziękuję za super przepis!
    POLECAM!!!!

    OdpowiedzUsuń
  80. Zrobilam pizze wg przepisu.pieklam najpierw 10 potem 15 i 20 minut wyszla w miare ok tyle ze mam wrażenie ze moje ciasto caly czas jest niedopieczone nie jest chrupiace jedt dosc miekkie i mokre :(.co moze byc przyczyna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może być to zależne od mocy piekarnika. Ustawiłaś na max. temperaturę?

      Usuń
  81. dzisiaj zrobiłam tą pizze, ciasto i sos wyborne :) goście byli zachwyceni :)
    tylko co do pieczenia to piekarnik na 230C a czas pieczenia to jakieś 20 minut.
    polecam!

    OdpowiedzUsuń
  82. Po świętach zrobię......wygląda smakowicie.

    OdpowiedzUsuń
  83. wyszło mi bardzo twarda, cięzko było ugryźć:(( nie wiem co zrobiłam nie tak

    OdpowiedzUsuń
  84. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  85. Czy z suchymi drozdzami rowniez mozna wykorzystac ten przepis?

    OdpowiedzUsuń
  86. ile cukru trzeba dodac do drożdży?? sorry, ale naprawde nie widze cukru w przepisie....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W liście składników jest: "szczypta cukru" - czyli ok. pół łyżeczki ;)

      Usuń
    2. ups, ja dodalam okolo 1.5 - 2 łyżeczek... pizza juz w piekarniku wiec nic z tym nie zrobie

      Usuń
    3. Nic złego się nie stało. Najwyżej ciasto będzie nieco słodkawe ;)

      Usuń
  87. Pizza pyszna takiej jeszcze nie jedliśmy ;3

    OdpowiedzUsuń
  88. Ale jak to gotowy plyn wlewamy do mąki? Te drożdze nie powinny być w konsystencji stałej? Ile powinny stać? Bo mi coś wlasnie nie rosną
    Zalałam ciepłą wodą i oliwą, dałam cukier a do tego ok 1,5 łyżki mąki i nic sie nie dzieje
    wszystko w odpowiednich proporcjach, jetem pewna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drożdże zalewamy ciepłą wodą, olejem i cukrem i mieszamy do rozpuszczenia oczywiście, więc powstaje nam płynna substancja a nie stała. Woda nie powinna mieć więcej niż 40-45C żeby nie zepsuć drożdży. Drożdże są OK jeśli się spienią i podejdą do góry. Może drożdże były nieświeże? albo temp wody za wysoka?

      Usuń
    2. Jednak wszystko było dobrze, po prostu za krótko odczekałam.
      Piszę znowu, bo po prostu nie sposob nie skomentowac. Pizza przepyszna, robilam pierwszy raz a nieskromnie mówiąc wyszla idealna. Ale to zasługa Pani przepisu :)
      Chrupka, cienki spód, leciutka :) jak we Włoszech. A wykonanie banalne. Pizzerie mogą sie schowac.
      Mam tylko jedną uwagę. Myslę, że powinna Pani zamieszczać bardziej szczegółowe informacje co do wykonania. Bo np ja nie jestem weteranką kuchni i mialam problem z tym ile czasu drożdże muszą rosnąć, po czym poznać że już są dobre. Musiałam szukać w internecie dodatkowych informacji. I widzę też po komentarzach, że niektórzy mieli podobne problemy

      Usuń
    3. Postaram się pisać bardziej szczegółowo :) i cieszę się, że pizza się udała :)

      Usuń
  89. Wyszła super! polecam

    OdpowiedzUsuń
  90. Właśnie zarobiłam ciasto i rośnie, aż słychać :)

    OdpowiedzUsuń
  91. Mam takie pytanie, piec w 250 st. C z termoobiegiem ? czy górna i dolna grzałka ;>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam średniowieczny piekarnik bez termoobiegu i piekący tylko od dołu ;) ale myślę, że opcja góra - dół jest o wiele lepsza ;) Jedynie czas pieczenia może się nieco wtedy skrócić - trzeba obserwować, kiedy pizza się zarumieni.

      Usuń
  92. Czy przygotowana pizza może stać przed upieczeniem ok godziny może dwóch w temp pokojowej? Chodzi mi o rozwałkowany już placek posmarowany sosem i z polozonymi skladnikami. Czy ciasto nie rozmięknie jakoś od sosu?

    OdpowiedzUsuń
  93. własnie zajadamy sie z zsynem pizzą z tego przepisu rewelacyjne ciasto
    my zrobilismy z pieczarkami i serem ale pychotka,piekłam bez termoobiegu 10 min ,pozniej dodalm jeszcze 7 ale starczyło by jakies 13 razem i bylo by ok NAPRAWDE POLECAM!!!!

    OdpowiedzUsuń
  94. WITAM
    Mam zamiar zrobić pizzę w sobotę, ale nie wiem jak ją upiec w piekarniku dość wiekowym gdzie nie mogę ustawić temperaury

    OdpowiedzUsuń
  95. Pyszna pizza, za każdym razem robię z innego przepisu, ale od teraz będę się już trzymać Twojego. Pzdr.
    www.aroudourlife.pl

    OdpowiedzUsuń
  96. a ja mialam ardzo chrupiacy i twardy spod, ale nie przypalilam ;D dlaczego tak? luie jak ciasto jest takie pulchno chrupkie, ale nie wyszlo:/ ale w smaku dora:)

    OdpowiedzUsuń
  97. Witam. Właśnie zjadłam pizzę według tego przepisu i choć myślałam już że nic z tego nie będzie to wyszła wyśmienita :) Polecam

    OdpowiedzUsuń
  98. Skorzystałam z Twojego przepisu. Pizza była pyszna :) Dziękuję i pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  99. Świetny przepis :D Polecam wszystkim !

    OdpowiedzUsuń
  100. Właśnie zrobiłam pizze z Pani przepisu...super!!dziękuję za przepis,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  101. Najlepszy przepis na pizze bardzo POLECAM

    OdpowiedzUsuń
  102. Przepraszam, a ile drożdży mam wziąć ???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak jest podane wyzej przy składnikach, czyli 50g

      Usuń
  103. Wlasnie zjadlam ostatni kawalek. Pizza pyszna i w 100% naturalna!

    OdpowiedzUsuń
  104. można też wpierdolić wszystko do jednej miski, nie czekać, i też wyjdzie PYSZNA :)

    OdpowiedzUsuń
  105. no dobrze przyznam sie -ciasto rewelacja i zaliczam do zlotych przepisow:)wiele ciast na pizze wyprobowalam ,ale zadne mi nie wychodzilo jak trzeba:(..po przeczytaniu wielu pozytywnych opinii na temat tego ciasta(bylam sceptycza do nich) skusilam sie dzis zrobic to "oto" wlasnie ciasto z nadzieja ze w koncu mi jakies wyjdzie-:) po upieczeniu i skosztowaniu ,nie moglam uwierzyc ze w koncu mam ciasto takie jakie TRZEBA:):)wiec w moim zeszycie laduje jako zloty przepis..robiac to ciasto zrozumialam ze w poprzednich ciastach robilam blad "techniczny".Dziekuje, moj maz jest zachwycony Pani przepisem .pozdrawiam :)Nina

    OdpowiedzUsuń
  106. witam , te suche składniki mieszać w misce czyjak? i łyżeczką czy mikserem?

    OdpowiedzUsuń
  107. wszyscy piszą: najlepsza pizza, pizza domowa itp. i zawsze to są wlaśnie haczyki a czy tu tak jest? mam taką cichą nadzieję że tak bo moja pizza jest w trakcie produkcji

    OdpowiedzUsuń
  108. Dzisiaj po pracy zabieram się za pizzę na tym cieście, zobaczymy jak wyjdzie. :) :) :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  109. Jutro zabieram się za pizzę.Zobaczę jak wyjdzie-odpiszę.Pozdrawiam cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
  110. Dziękuję za przepis, właśnie ledwie się ruszam tak smakowała.

    OdpowiedzUsuń
  111. w sobotę z grymasem na twarzy, myśląc że to męczarnia zacząłęm robić pierwsze dwie szt... jakże się myliłem ! wyszła przepyszna, domownicy jak i goście uznali ją za majstersztyk :D.
    Dzisiaj w związku z tym, że tak szybko i łatwo się wszystko przygotowuje zrobiłem raz jeszcze - mistrz !!! dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  112. Pizza się udała,smakowała całej rodzince a mężusiowi najbardziej.Z serca dziękuję i gorąco pozdrawiam.Całuski Słodka Babeczko-Maria z Tczewa:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach Pani Mario! Jak mi miło :)) Tczew to moje miejsce urodzenia i rodzinne miasto :) Strasznie się cieszę, że ktoś z bliskich mi rejonów korzysta z tego bloga ;-) Serdecznie pozdrawiam! ;-)

      Usuń
  113. drożdże wyrosły pięknie, rozwałkowałam cienko ciasto i wyszła mi sucha i chrupiąca podeszwa, chyba nigdy nie uda mi się puszyste ciasto

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj! Z reguły nigdy nie wałkuję ciasta wałkiem ;-) Formuję okrągły placek rękoma, czyli rozciągając go na blacie. Może powinnaś właśnie tak spróbować ;)

      Poza tym na puszystą, grubą pizzę polecam ten przepis: http://kulinarneprzeboje.blogspot.com/2013/03/domowa-pizza-puszysta-pizza-przepis-na.html

      a na ciasto chlebkowe ten: http://kulinarneprzeboje.blogspot.com/2013/10/ciasto-chlebowe-na-pizze-najlepszy.html

      Usuń
  114. Właśnie zrobiłem pierwszą pizzę z moim niespełna 2,5 letnim synem. Sam kupił drożdże w sklepie i pomagał na każdym etapie - najlepsza była wyrośnięta kulka ciasta:-) No właśnie - samo ciasto jedno z lepszych na jakie można znaleźć przepis w internecie. Być może najlepsze - moje było trochę za grube (miałem za mało mąki i było za dużo na blachę a za mało na dwie) i chyba trochę za długo je piekłem. Ale nawet boczki które zwykle zostawiam bo w domowych pizzach wychodzą mi suche i twarde tym razem zjadłem ze smakiem. Idealne proporcje, fajna konsystencja. Można zapomnieć o używaniu wałka - wystarczy lekko podsypać blat mąką i spokojnie można w kilka chwil uformować prostokąt lub kółeczko - w zasadzie da się i w powietrzu. Piecze się rzeczywiście całkiem szybko (jak wspomniałem ja pizzę przetrzymałem nawet trochę za długo - nie ma termoobiegu ani nawet termometru czy termostatu w piekarniku - zwykła regulacja gazu z brakiem jakiejkolwiek kontroli stąd nie wiem w jakiej temperaturze piekę...)

    OdpowiedzUsuń
  115. Pyszna pizza, narzeczony jeszcze nigdy nie przyrządził tak dobrej! :)

    Polecam!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  116. Bardzo dobra pizza, super przepis. Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy

Co dobrego można ugotować z:

Alkohol (1) Ananas (6) Andrzejki (1) Arbuz (5) Aromat do ciasta (1) Aronie (2) Awokado (2) Babeczki Muffiny Cupcakes (3) Babka (1) Bagietka (2) Banan (2) Banany (2) Barwniki spożywcze (6) Bazylia (28) Biała czekolada (2) Biała kapusta (9) Białe wino (5) Białka (2) Biały pieprz (6) Biszkopt (1) Biszkopty (3) Bita śmietana (3) Boczek parzony (10) Boczek świeży (1) Borowiki (1) Borówka amerykańska (2) Botwinka (1) Brokuły (18) Brzoskwinie (1) Brązowy cukier (2) Budyń (1) Budyń czekoladowy (1) Budyń waniliowy (2) budyń śmietankowy (3) Bulion (8) Bulion warzywny (5) Buraki (4) Bułka tarta (12) Bułki (10) Camembert (7) Cannelloni (2) Cappuccino (4) Cebula (50) Cebula dymka (5) Chleb (3) Chrzan (6) Ciabatta (3) Ciasta (1) Ciasteczka (3) Ciastka Floretki (1) Ciasto francuskie (11) Ciasto na pizzę (5) Ciasto parzone (1) Coca cola (1) Cukier (108) Cukier puder (36) Cukier trzcinowy (1) Cukier waniliowy (26) Cukinia (3) Curry (1) Cykoria (1) Cynamon (2) Cytryna (20) Czarne oliwki (8) Czekolada (4) Czekolada gorzka (1) Czekolada mleczna (3) Czereśnie (3) Czerwona Cebula (11) Czerwona Papryka (26) Czerwone porzeczki (1) Czosnek (59) Dania na Wielkanoc (1) dania sylwestrowe (1) Delicje (3) Dla dzieci (2) Dla liczących kalorie (6) Domowa piekarnia (1) Dorsz (2) Drożdże (21) Drób (1) Ekstrakt cytrynowy (3) Ekstrakt z wanilii (9) Escarola (1) Espresso (1) Farsz (1) Farsz ze szpinaku (4) Fasolka szparagowa (2) Fast food (6) Faworki (1) Feta (10) Frisee (1) Frytki (1) Galaretka (1) Galaretka agrestowa (1) Galaretka kiwi (2) Galaretka owocowa (2) Galaretka pomarańczowa (3) Galaretka rubinowa wielosmakowa (1) Galaretka wiśniowa (4) Gałka muszkatołowa (5) Gorczyca (2) Gorzka czekolada (2) Goździki (1) Granat (5) Groch łuskany (1) Groszek zielony (2) Gruszki (1) Grzanki (2) Grzanki czosnkowe (1) Grzyby (6) Hamburgery (5) Herbata (1) Herbatniki (1) Imbir (1) Indyk (4) Jabłko (7) Jagody (4) Jajka (129) Jogurt (1) Jogurt ananasowy (1) Jogurt grecki (8) Jogurt naturalny (24) Kajmak (1) Kakao (17) Kalafior (4) Kalmary (1) Kamień do pieczenia pizzy (1) Kapusta kiszona (3) Kapusta pekińska (7) Kasza jęczmienna (1) Kawa (2) Kawa rozpuszczalna (1) Kefir (2) Ketchup (7) Kiełbasa biała (1) Kiełbasa jarmarczna (1) Kiełbasa podwawelska (2) Kiełbasa śląska (1) Kiełki brokuła (1) Kiełki rzodkiewki (4) Kinder Bueno (1) Kiwi (2) Kminek (5) Kolacja (1) Kolba kukurydzy (3) Kolendra (1) Koncentrat pomidorowy (7) Konfitura wiśniowa (1) Koper (2) Koper włoski (1) Koperek (14) Korpus kurczaka (1) Kostka rosołowa (6) Kotlety (2) Kotlety mielone (3) Kotlety wołowe (3) Kozi serek (1) Krakersy (1) Krem do babeczek (2) kruche ciasto (2) Kubuś zielony (1) Kuchnia meksykańska (1) Kuchnia włoska (5) Kukurydza (19) Kura (1) Kurczak (11) Kurki (4) Kwasek cytrynowy (5) Kwaśna śmietana (25) Lentilki (1) Likier kawowy (2) Limonka (1) Lipa (1) Liście dębu (1) Liście wiśni (3) Liść laurowy (20) Lody (1) Lukier królewski (2) Lód (1) M&Ms (3) Maggi (3) Majeranek (7) Majonez (38) Mak (3) Makaron (8) Makaron Conchiglioni (1) Makaron kokardki (1) Makaron mini kolanka (1) Makaron spaghetti (6) Makaron świderki (2) Maliny (6) Mandarynki (2) Marchew (30) Marchewka baby (1) Margaryna (5) Marmolada (4) Marmolada jagodowa (1) Marmolada różana (1) Martha Stewart - przepisy (2) Masa krówkowa (1) Mascarpone (6) Masło (87) Masło czosnkowe (2) Maślanka (8) Melon (2) Mieszanka sałat (3) Migdały (3) Mini-mozzarella kulki (2) mix sałat (3) mix sałat z roszponką (3) Miód (20) Mięso drobiowe (2) Mięso mielone (7) Mięso wieprzowe (1) Mięso wołowe (1) Mięta (11) Mleko (51) Mleko skondensowane (3) Mleko w proszku (1) Mozzarella (18) Musztarda (16) Mąka (20) Mąka kukurydziana (2) Mąka pełnoziarnista (1) Mąka pełnoziarnista żytnia (2) Mąka pszenna (79) Mąka pszenna pełnoziarnista (1) Mąka pszenna tortowa (12) Mąka tortowa (6) Mąka ziemniaczana (12) Młoda kapusta (1) Młode ziemniaki (2) Nalewki (1) Naleśniki (6) Naleśniki słodkie (1) Naleśniki wytrawne (4) Natka pietruszki (21) Nektarynki (1) Nuggetsy z kurczaka (1) Nutella (1) Obiad (8) Obiad za 10zł (1) Obiad za 5zł (1) Ocet (6) Ocet balsamiczny (2) Ocet dębowy (1) Ocet winny (8) Odchudzanie (1) Ogórek gruntowy (3) Ogórek świeży (16) Ogórki (3) Ogórki kiszone (11) Ogórki konserwowe (6) Olej (59) Olej z pestek winogron (3) Oliwa z oliwek (85) Oliwa z pestek winogron (1) Omlet (1) Oponki (1) Oponki bez sera (1) Oregano (16) Oreo (1) Orzechy (1) Orzechy włoskie (3) Orzeszki ziemne (2) Ostra papryka (12) Otręby orkiszowe (1) Owoce morza (1) Ozdoby cukiernicze (2) Papryka Chili (6) Papryka konserwowa (3) Parmezan (1) Parówki (2) Pasta jajeczna (4) Pasta z tuńczyka (1) Pałki z kurczaka (1) Pestki słonecznika (1) Pieczarki (11) Pieczywo (2) Pieprz (126) Pieprz cytrynowy (2) Pieprz czarny ziarnisty (2) Pieprz kolorowy (4) Pierogi (1) Pierś z kurczaka (41) Pietruszka (12) Pistacje (3) Pizza (12) Podgrzybki (1) Podsumowanie (2) Podudzia z kurczaka (1) Pomarańcza (5) Pomidorki cherry (2) Pomidorki koktajlowe (11) Pomidorki koktajlowe cherry (3) Pomidory (27) Pomidory w puszce (6) Por (17) Poradniki (1) Posypka cukrowa (2) Potrawy wielkanocne (1) Powidła śliwkowe (1) Proszek do pieczenia (38) Przecier pomidorowy (1) Przekąski (1) Przekąski na imprezę (6) przekąski sylwestrowe. (1) Przepisy KFC (1) Przepisy Lidl (1) Przepisy na Boże Narodzenie (9) Przepisy na Sylwestra (2) Przepisy Okrasy (1) Przepisy wielkanocne (2) Przyprawa do kurczaka pikantna (2) Przyprawa do piernika (4) Przyprawa do ziemniaków (1) Przyprawa Gyros (8) Przyprawy do sałatek (1) Pstrąg (2) Pączki (1) Płatki kukurydziane (1) Płatki kukurydziane miodowe (1) Rabarbar (3) Rodzynki (3) Roladki (1) Roladki drobiowe (1) Rostbef wołowy (1) Roszponka (2) Rozmaryn (2) Rukola (4) Ryba (8) Ryż (4) Rzeżucha (1) Rzodkiewki (6) Salami (2) Salami Chorizo (1) Sałata (3) Sałata karbowana (2) Sałata lodowa (12) Sałata masłowa (2) Sałatka owocowa (1) Sałatka z zupek chińskich (1) Sałatki i surówki (34) Schab (5) Schoko-Malzkugeln (1) Seler (9) Seler konserwowy (2) Ser (3) Ser Cheddar (2) Ser Grana Padano (1) Ser pleśniowy (2) Ser pleśniowy niebieski (2) Ser topiony (2) Ser żółty (24) Serduszka drobiowe (1) serek Almette (4) serek Delikate (1) Serek homogenizowany (1) Serek kremowy (2) Serek Philadelphia (1) Serek topiony (2) Sernik (1) Sezam (5) Siemię lniane (2) Skrobia (1) Skrobia ziemniaczana (1) Skórka cytryny (1) Smalec (1) Soda oczyszczona (9) Sok jabłkowy (1) Sok pomidorowy (2) Sok z cytryny (38) Sok z jagód (1) Sok z pomarańczy (2) Sos (11) Sos beszamelowy (1) Sos czosnkowy (4) Sos do pizzy (9) Sos do sałatki (1) Sos holenderski (3) Sos miodowo musztardowy (2) Sos pieczeniowy (2) Sos pieczeniowy ciemny (2) Sos pomidorowy (6) Sos salsa (2) Sos serowy (2) Sos sojowy (5) Sos słodki chili (4) Sos słodko - pikantny (6) Sos słodko kwaśny (5) Sos winegret (1) Sos włoski (2) Spirytus (2) Surimi (1) Suszone grzyby (1) Suszone pomidory (7) Sylwester (2) Sylwester. Przepisy na Sylwestra. Przekąski na Sylwestra. Dania na Sylwestra. Menu na Sylwestra. Menu sylwestrowe (1) Szalotka (2) Szczypiorek (15) Szparagi (9) Szparagi białe (4) Szparagi zielone (3) Szpinak (7) Szynka (1) Szynka biała (1) Szynka drobiowa (2) Szynka parmeńska (2) Szynka szwarcwaldzka (7) Szynka wieprzowa (1) Szynka z indyka (1) Sól (214) Sól. (1) Słodka papryka (26) Słonecznik (2) Tarta (1) Tort (1) Tortellini (3) Tortilla (8) Truskawki (1) Tuńczyk (4) Twarożek (3) Twaróg (biały ser) (6) Tymianek (14) Tłusty Czwartek (3) Udka z kurczaka (2) Urodziny (1) Vegeta (5) Wafelki na lody (1) Walentynki (1) Wanilia (1) Wielkanoc (3) Wigilia (1) Winogrona czerwone (fioletowe) (1) Wiórki kokosowe (2) Wiśnie (2) Woda (23) Woda gazowana (1) Woda mineralna (2) Wołowina (3) Wątróbka drobiowa (2) Wędzona makrela (1) Wędzonka (1) Wędzony indyk (1) Wędzony kurczak (8) Wędzony ser (1) Wędzony łosoś (12) Zakwas z mąki żytniej (1) Ziarna Słonecznika (1) Ziele angielskie (20) Zielona Papryka (4) Zielone oliwki (3) Ziemniaki (15) Zioła (3) Zioła do sałatek (5) Zioła prowansalskie (1) Zioła włoskie (3) Zjedz ciasteczko (2) Zupa (4) Zupki chińskie (3) Łopatka wieprzowa (1) Łosoś (5) Śledzie (2) Śliwki (2) Śliwki Herman (1) Śliwki suszone (1) Śliwki węgierki (2) Śmietana kremówka (49) Śniadanie (1) Żeberka (1) Żelatyna (12) Żurawina (3) Żółta papryka (2) Żółtko (11)
 

Google+ Followers